שבת 'מנוחה וישועה': הארגון שהעניק כוח למשפחות הנופלים

    אבי יעקב No Comments on שבת 'מנוחה וישועה': הארגון שהעניק כוח למשפחות הנופלים

    במהלך השבת האחרונה אירח ארגון "מנוחה וישועה" משפחות שכולות רבות במלון מפואר בירושלים, לשבת מנוחה ומרגוע לנפשם הסוערת. את סעודות ותפילות השבת הנעימו רבנים ואישי ציבור מוכרים שליוו את המשפחות בליווי גדולי החזנים ואמני הרגש. דבריה המרגשים של גב' שרון נגארי אמא של נריה הי"ד

    15:07
    02.05.24
    מיכל ירושלמי No Comments on כשאמא שלפה את ה'קלף' הכי חזק: הרבנית חגית שירה בסיפור מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבת פרשת ויחי התקיימה שבת מחיה נפשות למשפחות השכולות ממלחמת חרבות ברזל. את השבת יזמה עמותת "מנוחה וישועה" בניהולו של הרב מנדי קניג. מדובר בעמותה שמסייעת במהלך כל השנה, למשפחות חולי ושכול ומאפשרת להן מנוחה התאוששות וקבלת כוחות להמשך שגרת החיים.

    השבת התקיימה במלון היוקרתי ירמיהו 33 בירושלים, כאשר הכל היה ערוך ומושקע. לדברי גב' שרון נגארי אמא של נריה הי"ד עימה שוחחנו, העמותה השקיעה בשבת מחשבה ולב עד הפרט האחרון עבור המשפחות.

    במשך השבת ליוו את המשפחות, אישי ציבור מוכרים ביניהם סיוון רהב-מאיר ובעלה ידידיה מאיר, וכן אבא טורצקי שהנעים את תפילות וסעודות השבת. במוצאי השבת התקיימה סעודת מלווה מלכה עשירה בהשתתפותו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ובליווי מוסיקלי מרגש עם הרב הלל פלאי. הדי השבת הנפלאה המשיכו ללוות אותם גם לתוך יום ראשון, בו התקיימה שיחה מעצימה עם הגב' אורית מרק-אטינגר.

    לאחר מכן נערך טקס הנצחה ויזכור לחיילים הי"ד ותפילה לרפואת הפצועים ושלום השבויים בהשתתפות הראשון לציון ורבה של ירושלים רבי שלמה משה עמאר והרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים. מיותר לציין את ההתרגשות והדמעות, שנמהלו בכאב ובתקומה גם יחד.

    לצד אנשים יקרים אלה שהעמותה הזמינה לשבת על מנת לחזק, ניתנה במה למשפחות עצמן לשתף ולשיח את ליבם, ונעשה שם תהליך של עבודה עצמית דרך השיתופים: "היו בשבת הזו כל המרכיבים המאפשרים ריפוי. חסד כפשוטו, קירוב לבבות, חיזוק האמונה הן בקב"ה והן כל אחד בכוחותיו" אמרה אחת מהאימהות השכולות בתום מעגלי השיח.

    הורים רבים שיתפו שיצאו מהשבת הזו כשחוזרת אליהם הנשימה, שקבלו כוח לקום ולחיות, לצעוד קדימה ואפילו שהשבת הזו הייתה עבורם ציון דרך שממנו מתחילה צמיחה בחייהם.
    אחת האימהות שיתפה ביום ראשון שהיה זה היום הראשון ששמחה לקום בבוקר.

    המשפחות חיזקו זו את זו במהלך השבת להמשיך את דרך השמחה של הבנים והבנות שנפלו הי"ד. והודו לעמותת מנוחה וישועה היקרה והעומד בראשה הרב מנדי קניג, שיצאו מגדרם ועשו הכל למענם, והעניקו להם  מתנה שכולה חיים וכוח.



    0 תגובות